payday loans

TOP-80 PSF Miniplane

TOP-80 PSF Miniplane
TOP-80 PSF Miniplane
TOP-80 PSF Miniplane
TOP-80 PSF Miniplane
TOP-80 PSF Miniplane

Parametry ogólne

Typ Spalinowy
Producent Miniplane
Silnik TOP80
Moc (km) 17.00
Pojemność (cm3) 80.00

Specyfikacja techniczna

Sprzęgło Tak
Gaźnik Walbro WG8
Przekładnia Zębata
Śmigło Miniplane 115, 125 (drewno)
Podwieszenie Górne - wypory sztywne
Uprząż Miniplane S,M,L,XL
Kosz ochronny Kompozytowy
Rozrusznik Szarpanka
Waga z uprzężą (kg) 20.00
Ciąg statyczny (kg) 54.00
Max. masa pilota (kg) 110.00
Uwagi Ciąg w zależności od przekładni i wielkości smigła

Informacje dodtakowe

Czy w sprzedaży? Tak
Gwarancja (lata) 1.00
Cena brutto 3,400.00
Waluta EURO
Strona WWW http://www.aerokrak.pl

Silnik dwusuwowy o poj 80 cm3. Chłodzony powietrzem za pomocą turbinki. Wyposazony w sprzęgło odśrodkowe i przekładnie zębatą od 2004 roku smarowaną olejem. Przekładnie w zalezności od potrzeb pilota mogą mieć cztery różne przełożenia.

Standartowe przełozenie to 20/72. Silnik zasilany jest mieszanką benzyny z olejem syntetycznym w stosunku 1:50 poprzez gaźnik membranowy z funkcją pompy paliwowej WG-8 /satndart/, lub pływakowy gaźnik Dellorto, który z racji regulaminów zawodów, często używają zawodnicy. Zresztą pomimo słabszych osiągów maksymalnych. Oba gaźniki wyposażone są w urządzenia rozruchowe /ssanie/. Silnik wyposażony jest w rurę wydechową rezonansową i tłumik - zintegrowane. Nie posiada oddzielnego tłumika. Rura wykonana ze stali, tłumik z rezonansem z aluminium, a ostatnio z tytanu. Silnik wyposażony jest w rozruch ręczny, który przy jego małej pojemności jest bardzo lekki. Oczywiście również w powietrzu. Rama Miniplane wykonana jest z aluminium /podstawa i wsporniki górne i boczne/, oraz prętów szkło-epoksydowych tworzących pierścień kosza. Taka budowa zapewnia odpowiednia sztywność, małą wagę, oraz bardzo małe gabaryty napędu po złożeniu kosza. Wsporniki boczne połączone są z klatą za pomocą połaczeń śrubowych i szybkozłączek. Całośc kosza osłonięta jest siatką z gęsty oczkiem, uniemozliwiającą praktycznie włozenie ręki lub ramienia w tarczę pracującego śmigła. Napęd wyposażony jest w sztywne dolne wypory, i górne podwieszenie. Posiada wygodną uprząż, wyposażoną w kieszeń dolną i dwie boczne, a także pętelki do zamocowania bloczków speeda. Wykonana jest z kordury. Do silnika aktualnie można ukompletować śmigła od kilku producentów tak drewniane, jak i kompozytowe czy węglowe, w rozmiarach od 115 do 135 cm. Napęd produkowany jest w różnych kolorach, w zależności od zamówienia.










Tags: TOP80  TOP-80  PSF  Miniplane  Aerokrak  

Recenzje użytkowników

Przeciętna ocena wystawiona przez 2 użytkownika(ów)

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać recenzję i ocenić
Ocena ogólna: 
 
5.0
Niezawodność:
 
5.0   (2)
Wygoda:
 
5.0   (2)
Jakość:
 
5.0   (2)
Serwis:
 
5.0   (2)
 
 

Warto

Ocena ogólna: 
 
5.0
Niezawodność:
 
5.0
Wygoda:
 
5.0
Jakość:
 
5.0
Serwis:
 
5.0
0 z 0 użytkowników uznało tę recenzję za pomocną

Latam na Topie od początku swojej przygody z PPG czyli od roku 2003.
Przez cały okres użytkowania nie miałem najmniejszych zastrzeżeń co do funkcjonowania jednostki. Dziś startując w zawodach cieszy mnie ekonomia w spożyciu paliwa i łatwa obsługa. Najważniejsza jest jednak jego waga, dzięki której z przyjemnością wykonuje każdy kolejny lot. Stworzony przez profesjonalistę dla profesjonalistów co potwierdzają piloci liczący się w rankingach zawodniczych, a liczba tytułów mówi sama za siebie.
Polecam.

 

TOP80- napęd godny polecenia

Ocena ogólna: 
 
5.0
Niezawodność:
 
5.0
Wygoda:
 
5.0
Jakość:
 
5.0
Serwis:
 
5.0
1 z 1 użytkowników uznało tę recenzję za pomocną

Witam serdecznie;
moim skromnym zdaniem TOP 80 jest naprawdę sprzętem godnym polecenia.
Moja wersja ; śmigło 125 cm, gażnik WG8,ssanie , moc 17 KM.
Jest to mój drugi napęd (pierwszy SOLO),który posiadam prawie od 2 lat,który zakupiłem jako nowy egzemplarz.
W mojej ocenie nie doszukacie żadnych większych negatywnych opinii apropo TOP-a,ponieważ jak długo na nim latam ,tak ani jednego razu nie miałem żadnej niemiłej niespodzianki, mam na myśli jakieś awarie lub przygodne lądowania z tytułu awarii.
Owszem wyciek spod kolanka przyległego do głowicy występował,ale tylko do czasu kiedy zastosowałem opracowany patent na tą dolegliwość.
Może dmuchanie w rurkę jest jakąś wadą ,to przepraszam ,TOP ma takową, ponieważ zdarzyło mi się w ową rurkę dmuchać dwa razy po dłuższym przestoju tzn. 3,5 tygodnia.
Stosunek wagi do mocy ? cóż mogę powiedzieć-ważę 93 kg.(w slipach) latam na Syntezie 34 (żadna pomyłka- tak rozmiar 34).Na w pełni odpuszczonych trymerach i full speedzie nie mam kosmicznego wznoszenia,ale absolutnie nie "topię".Może to zasługa dużego skrzydła,na którym latałem na trajce(z braku miejsca do startów przesiadłem się na napęd plecakowy,a skrzydła jakoś nie wymieniłem i nie będę tego robił).
Każdy latający wie,że zaufanie do napędu to podstawa,ja takowym darzę TOP-a.
Szacunkowy czas nalotu jaki wykonałem na wspomnianym TOP-ie to ok. 150 godzin.
Mieszanka 1:50 olej full syntetyk szwajcarski QUARK.
Spalanie 4-4,5 ltr/h. na moim skrzydle,na zaporzyczonym klasyku Advance Epsilon 5 3,0-max.3,5 ltr./h
Za niezawodność,wygodę i jakość dałem najwyższe oceny z tytułu zadowolenia użytkownika TOP-a w osobie własnej.
W ocenie za serwis dałem 5,ponieważ do tej pory, nie miałem potrzeby korzystać :) i chyba o to chodzi.
Przegląd do tej pory oparł się na wymianie świecy i filtra paliwa ,co wykonałem sam.
Jeśli będę szukał mocniejszego napędu plecakowego ,to tylko dlatego ,aby polatać w tandemie.
Pozdrawiam serdecznie-Grzegorz

 
 
Powered by Paralotniowy.pl